Williams Hybrid Power – spółka ściśle związana z zespołem Franka Williamsa, której celem był początkowo rozwój technologii odzyskiwania energii w Formule 1, ogłosiła rozpoczęcie współpracy z Porsche.
System stworzony przez Williams Hybrid Power został wykorzystany w zaprezentowanym dziś Porsche 911 GT3 R Hybrid. „Jesteśmy zachwyceni widząc naszą technologię zaadaptowaną w samochodzie wyścigowym przez jednego z największych producentów. Współpraca z Porsche nad tym projektem była pozytywnym doświadczeniem, a my jesteśmy wdzięczni za wybór naszej firmy” - skomentował rozpoczęcie współpracy dyrektor naczelny Williams Hybrid Power, Ian Foley.„Pracowaliśmy razem, aby rozwinąć tę technologię, umożliwiając testowanie jej w warunkach wyścigowych i zastosowanie w samochodzie cywilnym” tłumaczył prezes zarządu, Alex Burns.
Innowacyjny system rozwinięty przez Williams Hybrid Power wykorzystuje koło zamachowe, które – jak czytamy na oficjalnej stronie spółki - „jest rozwiązaniem efektywnym, oszczędnym i przyjaznym dla środowiska”. Pierwotnie system miał zostać użyty w bolidach Williamsa, jednak ostatecznie stajnia Franka Williamsa nie zdążyła wprowadzić tego rozwiązania.
11.02.2010 17:33
0
ciekawe rozwiązanie
11.02.2010 17:40
0
mogli zprobowac moze by to bylo lepsze od KERS-u
11.02.2010 17:52
0
To jest KERS, tylko mechaniczny, a nie elektryczny.
11.02.2010 18:00
0
Tak w nawiązaniu do stosowania KERsu w 2010, gdzie są ci wszyscy piewcy pewni swojego: "KESRS na pewno będzie stosowany w 2010" bo umowy dżentelmeńskie w F1 nie istnieją, bo się nie znacie na F1,bo McL ma najlepszy KERS to na pewno z niego nie zrezygnuje,bo Williams nie jest już w FOTA itp.. itd.... Trochę pokory Wam się przyda :)
11.02.2010 18:18
0
hmm 911 GT3 z KERSem ;) ale wolałbym, żeby to Porsche weszło do F1 a nie odwrotnie... Williams FW32-Porsche to byłoby fajne połączenie ;)
11.02.2010 18:33
0
gdzie jest magazynowana energia skoro nie ma akumulatora ?
11.02.2010 18:37
0
@kamilus, alez to jest KERS tylko nie ten od BMW :)
11.02.2010 18:41
0
6. damiano261184 Ten KERS działa na podstawie koła zamachowego, czyli nie potrzeba mu akumulatora do magazynowania tej energii. Jak ktoś juz to wyżej powiedział: to nie jest KERS elektryczny tylko mechaniczny.
11.02.2010 19:18
0
8.pawel3012 no dobra jakis podstwy mechaniki mialem w szkole ale nie kumam skoro nie ma akumulatora ani elektrucznego ani hydraulicznego to te kolo musi byc na gumce od majtek bo ze kolo magazynuje energie z hamowania to wiem .
11.02.2010 19:19
0
czy ktos dysponuje linkiem do jakiegos schematu który by mi to zobrazował .
11.02.2010 19:29
0
dobra juz wiem o co chodzi.
11.02.2010 20:16
0
damiano26.... Nie wiesz co to koło zamachowe?
11.02.2010 20:26
0
wszystko jest narysowane, a nawet jest film na www. williamshybridpower. com - kółko kręci się nawet 100.000 obr/min !
11.02.2010 21:31
0
to BMW dostanie po d...pie :) - chodzi o cywilne samochody, to tak dla niektórych
11.02.2010 22:11
0
jestem za!
11.02.2010 23:05
0
Ten KERS chciałem zobaczyć w akcji. To była faktycznie innowacja ;) Ciesze się że kontynuują prace.
12.02.2010 08:43
0
4 Jar188 Nie krzycz !!! Chcę Ci przypomnieć że do rozpoczęcia sezonu pozostał miesiąc , a sezon kończy się w listopadzie ... Rzeczywiście , na dzień dzisiejszy, wygląda na to że KERS nie będzie używany w tym sezonie . Ale nikt meczu piłkarskiego nie kończy w 80 min spotkania , a bramki często padają po regulaminowym czasie gry ... Więc poczekajmy do ostatniego wyścigu , a jeśli rzeczywiście nikt w tym czasie nie użyje KERSu to zwrócę Ci honor , jak i wszystkim z którymi się sprzeczałem w tym temacie ....
12.02.2010 14:03
0
Chyba nie sądzisz ,że w trakcie sezonu będą instalować KERS? Nie chodziło mi o Ciebie personalnie ale o ogół ludzi którzy z całą pewnością twierdzili, że KERS będzie używany, a ja osobiście cieszę się, że jednak czasem "umowy dżentelmeńskie" są dotrzymywane w F1 tym bardziej w kontekście wszystkich ostatnich afer (chociaż zdaję sobie sprawę, że rezygnacja z KERSu była podyktowana w dużej mierze względami praktycznymi, duża waga/mały zysk)
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
zarejestruj się